Un nou tip de anvelopă inteligentă a fost prezentat la Salonul Auto Geneva 2014. Noul pneu, dezvoltat de compania Goodyear Dunlop, încorporează un microcip fără baterie care poate să trimită informaţii despre presiune şi temperatură direct către computerul de bord al maşinii.
„OK, şi ce e nou aici?”, ai putea să întrebi. Păi, faţă de alte sisteme din prezent, care au un microcip amplasat pe jantă, acest nou concept încorporează modulul electronic direct în pneu, astfel că nu mai există riscul defectării sale în timpul demontării/montării anvelopei pe jantă.
Mai mult, informaţiile furnizate de cip pot fi folosite de computerul de bord al maşinii pentru a corecta, automat, algoritmii după care se ghidează sistemele electronice de control al tracţiunii, cu scopul de a îmbunătăţi dinamica maşinii.
Totodată, distanţa de frânare poate fi redusă, iar stabilitatea maşinii poate fi crescută doar cu ajutorul datelor furnizate de senzorii din cauciucuri.
„Proprietăţile anvelopei se schimbă semnificativ, iar tipul anvelopei, presiunea şi temperatura joacă un rol important”, a spus Marc Engel, inginer senior la Goodyear Dunlop. „Dacă un vehicul cunoaşte aceste proprietăţi dinamice, sistemele sale de control le poate lua în considerare şi poate livra performanţe mai bune per total”, a continuat Engel.
Deocamdată, acest sistem se află în faza de dezvoltare, iar asta înseamnă că nu există încă planuri pentru a pune pneul inteligent în producţia de serie. Cu toate acestea, însă, Dunlop a experimentat cu această tehnologie în modelul SportMaxx RT.